פיתוח מודל מוניציפלי

קבוצת חקר | אסטרטגיה 2030

ספטמבר - ינואר 2024

מוביל הקבוצה:
אבי אבירם, מנהל אזור במח"ת

הנושא:
העצמת הרצף החינוכי המשמעותי, חיזוק הקשר עם הרשויות המקומיות בדגש על הפריפריה החברתית – גאוגרפית

האתגר:
כיצד רשת אורט תהפוך להיות שותפה אסטרגית בתחום החינוך והקהילה ברשויות המקומיות?

אבי אבירם
מח”ת – מנהל אזור
050-6437585
AviA@admin.ort.org.il

ד״ר שמריהו רוזנר
דירקטוריון אורט
050-7834114
shrozner52@gmail.com

אילן פרסטר
מח”ת – מנהל אזור
052-6289804
Ilanf@admin.ort.org.il

נועה בן יוסף
מח”ת – מנהלת אזור
050-5413222

אורלי אהרון
מח”ת – אורטוב
050-757-2911
orly.aharoni@gmail.com

רונית סימון
מפ”ה
0546933933
ronitsi@admin.ort.org.il

עמרי ארזי
מפ”ה
054-7620581
Arziaa1@gmail.com

שלומית אורנשטיין
מנהל כספים
054-6240355
shlomito@admin.ort.org.il

דנה מור
מנהלת אורט במעלה טבריה
050-6234967
Danamor@bamaale.ort.org.il

איריס קרל
מנהלת אורט בן גוריון עפולה
054-8028695
Iriskrel@gmail.com

איתי לוי
מנהל אורט גרינברג קרית טבעון
054-5632024
itayl@admin.ort.org.il

שאלת החקר 30.12.2024 – כיצד יכולה רשת אורט להפוך לשותף אסטרטגי בעיני הרשות המקומית?

לקבל השראה

מיכל טביביאן מזרחי
מיכל טביביאן מזרחיראש מרכז מנור מבית יוזמת המאה
קרא עוד
"בחייאת, הבעיה היא לא שאין חוזים אישיים במערכת החינוך. הבעיה היא שלמערכת החינוך אין מספיק כח משיכה לאנשי מקצוע, בעלי יכולות הנחייה והוראה, עם מומחיות מקצועית וגישה לילדים שרואים במערכת החינוך שליחות אידיאולוגית אמיתית..."
UNESCO
UNESCO Global Network of Learning cities
קרא עוד
The UNESCO Global Network of Learning Cities is an international policy-oriented network providing inspiration, know-how and best practice.
UNESCO
UNESCOBuilding a learning city
קרא עוד
Building a learning city is a collective and continuing journey. It requires a concrete action plan with strong political leadership and steadfast commitment; participation and involvement of all stakeholders; diverse celebratory events charged with enthusiasm and inspirations; easy accessibility and enjoyable experiences for all citizens; a proper monitoring and evaluation of progress; and sustainable and secure funding.
כלכליסט
כלכליסטנשירה המונית של תלמידים מהצפון
קרא עוד
שליש מתלמידי הצפון, גם כאלה שלא פונו מבתיהם, נשרו מהלימודים באופן מלא או חלקי, ואצל אלה שנשארו בבתי הספר נמצאה פגיעה קשה בהישגים. מנכ"לית עלם: "יש הקצנה בצריכת סמים ואלכוהול" שחר אילן 06:00, 07.10.24
איך מקימים אקוסיסטם רשותי
איך מקימים אקוסיסטם רשותימהו אקו סיסטם רשותי
קרא עוד
כתיבה: זהר פרופר. צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותישלב ראשון: בניית תשתיות למהלך
קרא עוד
כותבת: זהר פרופר | צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק | התש"ף 2
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותישלב שני: ממיפוי רשותי למשימה ויעדים
קרא עוד
כותבת: זהר פרופר | צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק | התש"ף 2
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותישלב שלישי: בניית תכנית עבודה
קרא עוד
כותבת: זהר פרופר | צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק | התש"ף 2
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותישלב רביעי: מעבר לשלב היישום
קרא עוד
כותבת: זהר פרופר | צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק | התש"ף 2
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותיכלים ותוצרים: כלי-ליצירת-תמונת-מצב-רשותית
קרא עוד
כותבת: זהר פרופר | צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק | התש"ף 2
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותיכלים ותוצרים: כלי-למיפוי-שחקנים-טבלת-איסוף-נתונים
קרא עוד
כותבת: זהר פרופר | צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק | התש"ף 2
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותיכלים ותוצרים: טבלאות-סיוע-לרישום-ולעיבוד-הנתונים
קרא עוד
כותבת: זהר פרופר | צוות הפיתוח: ד"ר מיכל רום, ליאת גוברין, יפעת ברנשטין, נתנאל בוכניק, עינב קורן, האלה אבו-שארב, שחר רוזנק | התש"ף 2
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותי
ארגז כלים לעיצוב אקוסיסטם רשותיכלים ותוצרים: דוגמה לערכה מלווה של קבוצת עבודה
קרא עוד
מסלולי התפתחות בתחום ה-STEM לבוגרי תיכון בכל הרצף התעסוקתי | עיריית באר שבע
Local  Government  and School  Partnerships
Local Government and School Partnerships The Education State
קרא עוד
By developing a relationship with local councils, schools can become key hubs for the wider community, enabling more efficient delivery of community services and the use or development of public infrastructure. Having these extra resources within the school environment can help teachers deliver more informed or engaging curriculum to children and young people.
Local Governments  and Schools:  A CommunityOriented Approach
Local Governments and Schools: A CommunityOriented ApproachIQ Report Volume 40/Special Edition 2008
קרא עוד
ICMA’s IQ Reports (ISSN: 0047-5262) are published by ICMA, 777 N. Capitol St., NE, Suite 500, Washington, DC 20002-4201. ©2008 by the International City/County Management Association. No part of this report may be reproduced without permission of the copyright owner.
מפת הידע לקידום מוביליות חברתית של ילדים ונוער
מפת הידע לקידום מוביליות חברתית של ילדים ונוערפיילוט של ג'וינט-אשלים ומשרד החינוך ב-6 יישובים ערביים במטרה לקדם מוביליות של ילדים ונוער
קרא עוד
יצור בסיס ידע לתכנון מודל התערבות מקיף במכלול הנקודות הקריטיות על הרצף ההתפתחותי מינקות עד בגרות, לצורך קידום מוביליות חברתית באמצעות כלי תומך בקבלת החלטות, המאפשר לקדם אפקטיביות ויעילות של השקעות חינוכיות לקידום מוביליות חברתית
עיור וחינוך - מגמות, אתגרים והמלצות לפיתוח
עיור וחינוך - מגמות, אתגרים והמלצות לפיתוחאגף המו"פ משרד החינוך - תכנון פדגוגיה מוטת עתיד תשע״ח
קרא עוד
כתבה: איריס פינטו; עורכים: ריבי ארצי, שמוליק לוטטי; עיצוב: בר דביר, ד״ר רון דביר; ייזום: גב' מירב זרביב מנהלת אגף מו"פ, ניסויים ויוזמות, המינהל פדגוגי משרד החינוך; גב' דנה ישראלי, ממונה פיתוח יישום והטמעת תכניות, אגף מו"פ, ניסויים ויוזמות, המינהל הפדגוגי, משרד החינוך
שיבויה, עיר שהיא אוניברסיטה
שיבויה, עיר שהיא אוניברסיטהיעל ארבל
קרא עוד
"כשהסתכלנו במפת העיר ממעוף הציפור, דמיינו כמה מרגש יהיה אם שיבויה תהפוך לאוניברסיטה. היה לנו חזון של העיר כולה פועלת כאוניברסיטה אחת, שבה כולם יכולים ליהנות מחיי הקמפוס כל החיים. זה בהחלט הצית את דמיוננו ” (יסואקי סקיו, רקטור האוניברסטה)
תכנית אסטרטגית לחדשנות בחינוך רמת השרון שנה"ל תשפ"א
תכנית אסטרטגית לחדשנות בחינוך רמת השרון שנה"ל תשפ"ארשת מרחבי צמיחה
קרא עוד
זיהוי ואיתור הסיפור החינוכי הייחודי של העיר; הגדרת מרחבי צמיחה(תלמיד, צוות חינוכי, קהילה); עוגני השינוי; מדידה והערכה
תכנית אסטרטגית לחדשנות בחינוך רמת השרון שנה"ל תשפ"א
תכנית אסטרטגית לחדשנות בחינוך רמת השרון שנה"ל תשפ"ארשת מרחבי צמיחה
קרא עוד
זיהוי ואיתור הסיפור החינוכי הייחודי של העיר; הגדרת מרחבי צמיחה(תלמיד, צוות חינוכי, קהילה); עוגני השינוי; מדידה והערכה

להסתנכרן עם ציר הזמן הכללי

להתכנס לשלבי עבודה

1

הגדרת האתגר

2

חקר התחום

3

כתיבת מסמך

יושלם בהמשך